tisdag 9 december 2014

Musikhjälpen 2014

Jag kunde inte bry mig mindre om musikhjälpen. Det finns olika faktorer som spelar in här, men först och främst så gillar inte att stödja Sveriges Radios vänsterpropaganda som som de konstant sprutar ur sig. Detta har ju givetvis inget med musikhjälpen att göra i sig, men det för fortfarande samma kanaler och medium. En annan faktor som spelar in är ju givetvis min hipsterhet jag måste behålla för att vara mig själv.

Men den största faktorn här är det faktum är att nu passar alla på att sälja ut sig själva. Alla företag skryter med att de stödjer musikhjälpen, många små lokala band spelar för musikhjälpen och detta är i mina ögon bara gratis reklam. Skulle jag vara artist skulle jag mer än gärna vara med i musikhjälpen en halvtimme och skänka tusen spänn, för det är SJUKT bra pr för mig.

Många jag känner vill och ska gå och kolla på musikhjälpen, men jag ser inte poängen i det. Att stå ute i kylan och se två/tre b-kändisar leka radioprogramledare och sen bli kåt på en b-kändis till gäst för att skrika ut "TA MINA PENGAR JAG BER ER!" är inget för mig. Jag nöjer mig med att bara sitta hemma och kolla på skiten på TV om jag vill. Vilket jag inte vill.

HIV (som är temat i år) känns dessutom inte som den mest relevanta sjukdomen att satsa på. Cancer är en sjukdom vi måste bli av med nu nu nu. HIV och AIDS är också hemskt, men har inte samma skalla som cancer.
2013 dog 1.7 miljoner världen över i HIV/AIDS enligt WHO. Samma år dog nästan 10 miljoner i cancer.

Nu har jag snackat nog om skit om musikhjälpen, men varför gör jag det? Jo! Simon, min ärkefiende i livet har ställt mig ett ultimatum, och jag är ju såklart inte sämre än honom så jag dedicerar ett inlägg till honom. Han skrev följande text:

Jag riktar även en direkt utmaning mot XX, även känd som XXX (1 2). Du har många gånger pratat om hur rik du blir av att ha ett jobb så om du inte skänker mer pengar än jag gör får du oerhört underkänt i livet och dylikt!
Och nu kommer vi till det kraxiga i det här. Ni förstår; om jag inte skänker pengar nu, som vinner Simon den här "tävlingen", men samtidigt så vinner han även om jag skänker pengar. Så innan vi ens hinner börja så har han redan vunnit, vilket är liiiiite fegt enligt mig.

Jag kan inte minnas däremot att jag har pratat om hur mycket jag tjänar, speciellt inte på min blogg. Däremot kan jag medge att jag drar in ganska mycket pengar med tanke på att jag har noll utbildning. Många av min bekanta pluggar än och jag lever i lyx i jämförelse med dem. Men om några år är de klara med sin utbildning och har både finare titel och antagligen högre lön än jag någonsin kommer få. Så jag försöker njuta av the moment så länge jag kan.



Jag skänkte pengar till musikhjälpen i ära till Simon. Det blev tyvärr dagens fail då autocorrect "rättade" mitt lidande till lite. Detta såg jag alldeles försent. MEN, jag har skänkt pengar nu. Har du det, Simon?

Poängen med Simons inlägg var att försöka få alla att donera pengar. Jag har klippt ut texten direkt från Sveries (Vänstervridna) Radio. Och jag uppmanar INGEN att skicka ett sms:


Puss.