söndag 3 augusti 2014

My finale

Draft från 03/08/14

För nästan tre år sedan började jag jobba för att konsultbolag för studenter, där jag hyrdes ut till ett annat företag på Arlanda. I lördagsnatt jobbade jag mitt sista pass där. Och det var en väldigt emotionell röra för mig. Jag har försökt successivt att hålla mig inom ramar när jag bloggar numera, men just det här inlägget kommer gå utanför dem.

Jag jobbade med Aircraft Ground Handling, även kallat ramparbetare internt. De flesta utanför dessa kretsar säger väskkastare. Även om det är så mycket mer än att bara kasta väskor. Det som gjorde det här jobbet så speciellt var att det väckte upp mitt intresse för flyg igen och för att jag fick många roliga kollegor som var på min nivå. Vi var ett eget folk i en egen liten community. Och det blandat med att få jobba med resenärer och flygplan. Det var mycket hålligång och spring. Ett jobb där man faktiskt gjorde något. Ett välbetalt sådant.

När jag skulle stämpla ut sist gången gick i korridoren, och tänkte tillbaka på allt. Hur det allt startade och hur det har fått mitt liv att komma ut och rätt på ett bra sätt. Min koordinator sa att det var lugnt och att jag kunde gå. "Tack för ikväll". Tack själv. Där var det verkligen över.