lördag 21 juni 2014

Elin

Jag har tänkt från start med den här bloggen att inte komma off topic utan hålla mig till religiösa och till en viss del politik när det kommer till de samhällsfrågor jag vill och ibland tar upp. Men just detta inlägg kommer vara riktad mot en person, som i fråga inte har något med vad jag brukar blogga om annars att göra.  Så för den som inte bryr sig om piss kan ju sluta läsa nu.

Så, short backstory. En tjej jag känner, Elin, ogillar när jag trackar henne för att vara en nolifer. Och nu har hon tagit så illa vid att hon valde att skriva ett offentligt inlägg om det istället för att prata personligen med mig, vilket är synd för jag tycker inte att hennes och mina åsikter skall påverka någon annans åsikter, men hon har själv valt den här nivån och valt att attackera mig offentligt, så då tänker jag svara offentligt.

Hon, och hennes pojkvän, sitter för det mesta ute i en skog och spelar datorspel dagarna ut. De har inget jobb, och ingen utbildning alls. Visserligen försöker Elin i detta fall skärpa sig och plugga upp, men det spelar ingen roll. De båda lever på skattebetalare som mig och glider genom livet.

De har möblerat sina möblerar så det sitter face to face med varandra, men kan ändå inte kommunicera oralt utan måste ta enskilda frågor och problem som kan uppstå i en relation via Skype. Alltså när de seriöst sitter face to face, 50 cm ifrån varandra. Deras sociala kontakt med omvärlden finns inte,  de gör absolut ingenting utan dag in och dag ut sitter för sig själva ute i Tobo (ungefär 40min med tåg utanför Uppsala) och spela sina jävla datorspel.

Och det är fine. Visst, lev på andra och gör absolut ingenting..  - Dock för ett tag sedan började ifrågasätta det här beteendet och till viss del har jag överdrivit och skämtat, men det är mitt snack som lett oss till just detta inlägg jag skriver.

Jag tänker inte erkänna att jag är alkoholist. Mest för att jag inte tycker att jag är det, men det är min generations sätt att umgås på. De jag känner dricker - jag dricker. Det betyder att mycket pengar går åt på just alkohol. Elin och hennes pojkvän (skogsfolket kallar jag dem från och med nu) gör dock ingenting med sina pengar utan sitter bara och hamstrar och gör absolut ingenting. Jag har sett ett kontoutdrag från Elins konto och hon har mycket, mycket mer pengar mer än mig och på grund av hennes boende så kommer hon få svårt att hamna i ekonomist knipa. Varför inte då välja att åka runt och resa. Se världen. Deras enda höjdpunkt var och varann vecka är att gå och äta på Burger King som de måste pendla över 80 minuter tor för att äta på.

Elin, du säger till mig i ditt inlägg att du inte alls är avundsjuk på min resa till Spanien, och jag kan inte säga annat än "/care". Jag har inte ens försökt att göra dig avundsjuk, jag vet inte ens vad du fick det ifrån. Samtidigt känner jag att hela ditt inlägg är fullt av dubbelmoral för du förklarar mig som en vän som "gillar att leva livet", och det är dina raka motsats. Om ditt liv går ut på att spela Left 4 Dead 2 tredje gången gillt så är det ditt sätt att leva.

En annan mening jag undrar över är denna: "så antingen bryr du dig på ett konstigt sätt, eller så njuter du bara av att klaga.". Som sagt, du öppnar hela inlägget genom att förklara att jag är en vän. Och ska inte en vän bry sig i din mening? Fast vad vet du om vänner? De enda du hänger med är ju "ytliga personer" som du egentligen hatar. Och sen för att svara på din fråga, DET ÄR ETT SKÄMT. Jag hittar en punkt hos en person och skämtar om det. De som bor långt bort från stan är lantisar, och de som älskar djur är veganjävlar. Det är jag som överdriver och att det faktum att du tar illa upp betyder ju att du håller med. Men det som stör mig är att du kallar mig vän, men ändå inte kan definiera mig och min personlighet.

Vill du höra en den tragiska sanningen? Du måste göra dig av med den person som "håller" dig mest kär och börja upptäcka livet så som du vill leva det och inte så som han vill det. Om du ena sekunden sitter och säger att du vill göra saker, som att åka till Bråvalla eller Amsterdam, men inte kan för att du är rädd att din bättre hälft blir sur på dig, så kanske du inte borde vara med honom. Jag har inga problem med honom alls, men om du ska gnälla på mig att allt är hans fel att du inte gör saker som JAG gör, bör du tänka om. Gör det du vill. Inte nån annan, jag försöker inte kontrollera dig, jag försöker öppna dina ögon - vem kontrollerar dig? Han.

Vill du bevisa för mig att du "lever" livet. SLUTA FUCKING KLAGA PÅ ALLT. Visa att du njuter av din ensamhet i skogen utan familj och vänner genom att skriva det.

För övrigt om du verkligen har problem med mig och mina åsikter tycker jag som sagt att du kan prata med mig direkt och inte välja att allmänheten ska få se.
Your move.

Elins länk