tisdag 22 april 2014

Hjärnsläpp

Jag pratar sällan om vad jag jobbar med, dels för att jag inte pallar att förklara djupgående varje gång nån frågar, och dels för att jag vill hålla mystiken om mig lite. Jag är så jävla cool nu. Ligga?
Anyway, så jag jobbar med bagageband, bagage, gater och massa jävla nyckelskit som rör en flygplats.



On-block är en så kallad blocktid. När flygplanet stannar till helt vid sitt stand (eller gate som dödliga kallar det) så blockas planet på och får sin tid, när det pushas ut (eller backar ut som dödliga kallar det) från sitt stand så blockas planet av. Man tar denna tid då och räknar ut hur mycket pengar flygbolaget skall betala flygplatsen, det kostar att parkera på plattan. Nog om det nu.

Det jag ska göra här är att, så enkelt så möjligt ta on-block tiden och jämföra den med first bag (den tid då lastarna börjar kasta av väskorna på ankomstbandet) tiden. Har det gått över en kvart i mellan ska den tiden markeras gult. Detta låter ju som en ganska simpel uppgift.

MEN ÅT HELVETE MED DET, jag kan sitta och stirra på dessa ändlösa jävla siffror och få totalt jävla pisshjärnsläpp. Min hjärna tänker "FUCK YOU BODY, I AIN'T GOING TO DO YOUR FUCKING SHIT!".

FUUUCKKKK