fredag 28 mars 2014

Vem är jag? / Hur man startar en blogg

Så jag valde att starta min blogg med en rant riktad mot Ikea och deras åt-helvete-med-dig-batterier, men utan att presentera mig själv och poängen med min blogg. För det första, jag kommer bara skriva saker jag stör mig så in i helvete hårt på, och för det andra så kommer det här inte vara någon form av privat blogg på något sätt. Men vidare till mig:
Jag är en kille på 23 år gammal men är inte så intressant som person.... Haha nej, driver bara. Jag är en sjukt intressant person och alla som startar en blogg, och introducerar sig men den töntiga klichén är i min mening en person med mindre värde än vad myggor är. Och jag hatar myggor. Till alla er bloggare där ute, som har öppnat era patetiska jävla skitbloggar med att skriva klichéer: ni bör genast avrättas med nackskott eller bli nedslängd i en jävla köttkvarn.


Här är de vanligaste sakerna, som jag hatar att se i introduktioner:

1. "Det finns inget intressant att berätta om mig."
2. "Jag är ... jordsnurr / vårar / etc".
3. "...och jag älskar musik".
4. "..vad finns det egentligen att säga om mig?"
5. "..men om du undrar något så kan du kommentera eller maila mig."
6. "Glöm inte att min blogg är copy right".

Låt oss gå igenom dessa punkter tillsammans här på min blogg så kanske jag kan hjälpa dig som ska starta en blogg.

1. Nej, för att du inte är intressant heller. Men vad bra att du inser det när du sitter och skriver om dig själv, jag menar hur funkar en sån hjärna? "Jaa, jag startar en blogg för jag är så jävla intressant att läsa om! Oh yeah...".

2. Ingen bryr sig om hur gammal du är. Och om någon verkligen undrar är bara creepy. Men om du verkligen måste ge ut hur gammal du är, så skriv istället vilket år du är född. Eftersom det ger mer framförhållning till dina inlägg i framtiden.

3. WOW, så jävla unikt med just dig! Häftigt.

4. Samma som punkt ett egentligen, har du inget att säga - starta inte en blogg.

5. Ingen bryr sig om dig, vill folk kommentera kommer de att göra det. Be inte om det på det här jävla sättet. Äckel.

6. Här har vi två saker:
a) Copyright är särskrivet.
b) De har ingen aning om hur copyright används eller till för vad. Vad är egentligen copyright?

Upphovsrätt bygger på idén att den person som har skapat ett verk av en viss verkshöjd också ska ha ensamrätt att bestämma hur detta verk får användas. Upphovsrätten kan skyddas genom bestämmelser om straff för den som utan upphovsmannens medgivande nyttjar verket. Lagstiftning eller praxis kan också medge skadestånd till upphovsmannen och förbud för annan att nyttja verket.

Så vadå, är snorungen i detta fall rädd för? Att någon ska komma och sno deras livsverk där de steg för steg förklarar hur de rostade bröd i morse? Nej, snarare slänger man in det för att det låter jävligt coolt.

SÅ SLUTA BLOGGA