måndag 31 mars 2014

Sluta sjunga förfan

Jag hatar folk som inte kan sjunga. Och nu pratar jag inte om stora artister eller folk som faktiskt har haft ett genombrott inom musik. Nej jag pratar om den vardagliga sången som många personer har i sig. Att bara spontant utbrista ut i sång stör mig så sjukt jävla mycket. Om man inte kan sjunga det vill säga. Jag har en vän som mer eller mindre sjunger konstant vardagligt, men hon till skillnad från de flesta kan faktiskt sjunga och låter bra. För att göra det här inlägget övertydligt så stör jag mig på folk som inte kan sjunga, som dessutom vet om det. Men mer om det här senare.


Jag personligen kan inte sjunga alls, jag menar jag kan inte ens hålla mig till rätt toner eller tonart - och helt ärligt vet jag inte ens vad det betyder i och med att man gör det. Jag känner mig bekväm med spontan vardaglig sång med nån enstaka person, men istället då för att göra mitt bästa när jag sjunger så förstärker jag min dåliga sång oftast genom att sjunga i sjukt hög ton, alternativt nynnar. Det är bara när jag är ensam eller med min katt (<3) som jag sjunger med i låtar.

Med allt det här sagt så vill jag nu komma till min poäng, med risk att bli kallad för misogynist, så fucking hatar jag tjejer som fucking hela jävla tiden postar och repostar sitt jävla fucking crap till sång på internet. Jag menar, många killar kan heller inte sjunga men deras låtar/videos/whatthefuckever kommer aldrig i upp till nivå som hos tjejer, mest för att tjejer är tjejer.

Tänk en video där en halvnaken tjejer sitter och brölar ut som en jävla fet fucking noshörning som har sex med en skrikande gås, och gör en hemsk jävla cover på en av dina just absoluta favoritlåtar. Och sen avslutar låten med att säga, "oh guys, I can't sing for shit". MEN NO FUCKING SHIT. Varför postar du den här jävla skiten för då? Du är alltså medveten om att sprider aids på internet som en jävla våldtäktsman i nåt u-land i Afrika. Om man sen kollar kommentarer på dessa hemska ting, så märker man hur folk skriver saker som "You can sing! Please continue", "You are the female version of Freddie Mercury" eller "You go girl". Men om en kille postar skiten så är består 99% av alla kommentarer av förolämpningar och slutsatsen här är att uppladdaren här ska dra åt helvete. Jag håller med, dra åt helvete med din jävla pissröst, vem är du att ha drömmar?

Bilden ovan är ett annat fint exempel. En tjej "got bored" och bestämde sig för att sjunga inför hennes webcam. Okej det köper jag. Jag till exempel har med mic flera gånger spelat in mig själv pratat på engelska för att träna bort min svensk-engelska dialekt, när jag haft tråkigt. Om det gav resultat eller inte är en annan story. However, det är inte så att jag fucking laddar upp möget på internet sen. Det är precis där gränsen går, att göra the deed och att SEN ladda upp det.

Sluta sök uppmärksamhet och grow up.